Звіт голови Синельниківської районної ради за 2021 рік
опубліковано 28 січня 2022 року о 14:45

Звіт голови Синельниківської районної ради за 2021 рік


Завершився перший рік повноважень Синельниківської районної ради восьмого скликання. А тому, відповідно до статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», звітую  про свою роботу, про роботу виконавчого апарату районної ради та про результати діяльності всієї районної ради. А також разом з Вами проаналізуємо, що вдалося зробити позитивного нам з листопада 2020 року по грудень 2021 року, і над вирішеннями яких проблем необхідно працювати надалі.

Минулий рік був насичений суспільно – політичними подіями, які безперечно, вплинули на соціально економічну ситуацію, як в країні в цілому, так і в нашому районі. Це і реорганізація районних органів місцевої влади та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, це і бурхливі події в політичному житті країни і краю. Але найбільш тривожною залишилася ситуація з продовженням збройної агресії проти нашої країни на східних її рубежах та виникнення нових спалахів епідемії, спричиненої хворобою COVID-19. Тому в першу чергу хочу висловити, від імені депутатського корпусу Синельниківської районної ради  восьмого скликання слова щирого співчуття всім тим, хто втратив рідних та близьких через воєнні дії та пандемію хвороби. Сьогодні всі ми повинні пам’ятати, що тільки завдяки нашим воїнам – захисникам Синельниківщина перебуває на мирній території України.

Попри весь скептизм, який був присутній у багатьох по відношенню до самого існування і діяльності районної ради, ми на мою думку, довели, що представницький орган Синельниківщини зберіг за собою статус центру ухвалення важливих суспільно – політичних і низки господарських рішень. Але насамперед, підіб’ємо підсумок завершення адміністративно – територіального реформування районного рівня.

Отже, відповідно до постанови Верховної Ради України № 807-IX від 17 липня 2020 року «Про утворення та ліквідацію районів» утворився новий Синельниківський район. До його складу увійшли: Синельниківська, Першотравенська міські, Васильківська, Іларіонівська, Межівська, Петропавлівська, Покровська, Роздорська, Славгородська селищні та Брагинівська, Великомихайлівська, Дубовиківська, Зайцівська, Маломихайлівська, Миколаївська, Новопавлівська, Раївська, Слов’янська та Українська сільські територіальні громади.  Раніше територія району, окрім самого  Синельниківського,  входила до складу  Васильківського, Межівського, Петропавлівського та Покровського районів, ліквідованих тією ж постановою. На сьогодні, площа району – 6 622 км². Кількість населених пунктів – 372, у тому числі: міст –2, селищ міського типу –12, селищ – 10, сіл–348. Кількість територіальних громад – 19, у тому числі: міських – 2, селищних – 7, сільських – 10. Чисельність населення (постійне) – 205 262 особи.


25 жовтня минулого року відбулися місцеві вибори в Україні, які проходили по змішаній виборчій системі та на принципово – новій територіальній основі. Що стосується безпосередньо Синельниківської районної ради  8-го скликання, то вибори її депутатів відбувались за системою відкритих партійних списків та дотриманні гендерного балансу.

Інтереси всіх 19 територіальних громад представляють 42 депутата районної ради.

27 листопада 2020 року депутати Синельниківської районної ради восьмого скликання провели своє перше сесійне засідання. На ньому було обрано голову районної ради та його заступника.

Депутати районної ради також представляють інтереси політичних партій.

На основі політичних сил, депутати яких пройшли до складу районної ради, утворили  7 політичних фракцій:


1. ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА – ЗА ЖИТТЯ» - 11 депутатів

2. ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» – 10 депутатів

3.ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «БЛОК ВІЛКУЛА «УКРАЇНСЬКА ПЕРСПЕКТИВА» – 5 депутатів

4. ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ЗА МАЙБУТНЄ» – 4 депутата

5. ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» – 4 депутата

6. Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина» – 4 депутата

7. ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ПРОПОЗИЦІЯ» – 4 депутата


Всі депутати, крім голови та заступника, працюють у 5 постійних комісіях:


1.Постійна комісія з питань соціально-економічного розвитку району, бюджету та фінансів – 9 депутатів

2.Постійна комісія з питань екології, охорони навколишнього середовища та земельних відносин – 7 депутатів

3.Постійна комісія з питань соціального захисту, молоді, спорту та культури – 8 депутатів

4. Постійна комісія з питань депутатської діяльності, етики та розвитку місцевого самоврядування – 7 депутатів

5.Постійна комісія з питань комунальної власності – 9 депутатів

 

При районній раді створено Президію – дорадчий орган, до складу якого входять всі керівники політичних фракцій та голови постійних комісій.

За звітний період достроково припинив свої повноваження депутат Рибачук В’ячеслав Петрович від депутатської партії «БЛОК ВІЛКУЛА «УКРАЇНСЬКА ПЕРСПЕКТИВА», на заміну йому депутатських повноважень набула Бут Світлана Володимирівна від цієї ж політичної сили.


Якщо говорити про те, з чого розпочалася моя робота на посаді голови райради, то в першу чергу було здійснено ознайомчо – робочі поїздки у всі територіальні громади району. Окрім самого знайомства з очільниками громад було проаналізовано поточний стан справ в економічній та соціальній сферах. За можливості завжди знаходив час, аби під час таких візитів поспілкуватися з керівниками та працівниками бюджетних установ, депутатами місцевих рад.

У звітному періоді вся робота районної ради спрямовувалася на виконання повноважень представницького органу місцевого самоврядування. В центрі уваги була сесійна діяльність ради, яка, згідно із статтею 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», складається з пленарних засідань ради та засідань її комісій.

Одним із головних завдань голови районної ради є забезпечення підготовки сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень до їх виконавців, організація контролю за їх виконанням. За звітний період роботи депутатського корпусу восьмого скликання проведено 14 сесій районної ради та 29 засідань постійних комісій. Розглянуто 167 питань та прийнято 151 рішення.

На розгляд ради вносились важливі для забезпечення життєдіяльності району питання, зокрема щодо формування районного бюджету, змін до нього, майнових, фінансово-господарських, тощо.

Проєкти рішень, внесені на розгляд ради, проходили попереднє обговорення в постійних комісіях, президії.

Хочу наголосити на тому, що я ніколи не ділив депутатів за політичними вподобаннями і завжди готовий до конструктивного діалогу. На пленарні засідання ради постійно запрошувались керівники районних служб, правоохоронних органів, голова районної державної адміністрації, начальники відділів та управлінь райдержадміністрації. Це надавало роботі сесій більш активного та цілеспрямованого змісту, дозволило прийняти виважені, конкретні рішення, сприяло відкритості та прозорості дій районної ради.

Результативна робота Синельниківської районної ради – це підсумок спільних дій депутатів, керівництва ради, депутатських фракцій та груп, шести постійних комісій та виконавчого апарату ради. Хочу зазначити, що головний фінансовий документ – районний  бюджет на 2021рік був затверджений радою 22 грудня 2020 року, по мірі необхідності – вносились зміни.

Відповідно до Прикінцевих положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в рамках децентралізації Синельниківська районна рада прийняла рішення про реорганізацію Васильківської районної ради, Межівської районної ради, Покровської районної ради, Петропавлівської районної ради шляхом приєднання до Синельниківської районної ради.

Синельниківська районна рада стала правонаступником всього майна, прав, боргових зобов’язань приєднаних районних рад.


На сесіях районної ради були розглянуті питання:

– про внесення змін та затвердження звітів щодо виконання районних бюджетів та програм соціально-економічного розвитку Васильківського, Межівського, Петропавлівського, Покровського, Синельниківського районів;

– про затвердження районного бюджету на 2021 та на 2022 роки;

– про затвердження програми соціально-економічного та культурного розвитку Синельниківського району на 2021 та 2022 роки;

– про прийняття майна до спільної власності територіальних громад сіл, селищ Синельниківського району;

– про передачу майна зі спільної власності сіл, селищ Синельниківського району до комунальної власності територіальних громад;

– про передачу об’єктів комунальної власності в оренду;

– про внесення змін до складу присяжних засідателів Межівського та Покровського районних судів;

– про звіти щодо роботи Синельниківської об’єднаної прокуратури;

– про звіти щодо роботи комунальних підприємств;

– про звіти щодо виконання регіональних програм.


Депутатами районної ради були прийняті Звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України з питань тарифної політики, функціонування районних рад та впорядкування державних реєстрів.


Також, на сесії був розглянутий один депутатський запит з питань роботи комунального закладу ДОК «Дніпро» Синельниківського району».

Окремо зупинюсь на комплексі заходів вжитих районною радою, її виконавчим апаратом щодо процедури реорганізації районних рад. Адже, за цим стояла не тільки робота, що пов’язана власне кажучи з самим ухваленням рішень, а й кропітка робота щодо впорядкування трудових відносин, архівування документації, інвентаризації та передачі майна у власність територіальних громад, закриття бюджетних періодів, платежів та рахунків, і, на жаль, щодо попередження про вивільнення працівників виконавчих апаратів районних рад. Стосовно останнього, то я особисто мав розмову з головами  громад аби всі працівники райрад, що реорганізовувалися, були максимально працевлаштовані. Станом на 01.01.2021 року у виконавчому апараті районної ради обліковувалось 75,5 штатних одиниць. Станом на 01.01.2022 року – 8 штатних одиниць.


Одним із завдань районної ради є реалізація повноважень у сфері управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ району.

Тому, у першому кварталі цього року районна рада в основному зосереджувала свою роботу на впроваджені заходів щодо ліквідації вищевказаних районних рад та упорядкування обліку об’єктів комунальної власності і даних про комунальне майно. Всі питання проходили обговорення у профільній постійній комісії. На даний час районна рада передала територіальним громадам всі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.


На мою думку, ми всі правильно вчинили коли ухвалили рішення щодо беззастережної передачі комунального майна, що було у власності колишніх реорганізованих (припинених)  районних рад у комунальну власність сільських, селищних рад. Адже, саме цього від нас вимагав закон та здоровий глузд. Звичайно немає можливості і потреби аналізувати кожне з ухвалених  рішень, але попри різноманітність питань, більшість з них стосувалася питань управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст  району, районного бюджету, економічного зростання та соціальної сфери. Головний акцент було зроблено на якості ухвалених рішень, відповідності їх законодавству та контролю за виконанням. Кожне рішення – це колективна праця депутатів, постійних комісій та виконавчого апарату, як у міжсесійний період, так і під час сесій.


До спільної власності територіальних громад сіл, селищ Синельниківського району та на баланс Синельниківської районної ради було прийнято 63 комунальних установи, закладів, об`єктів, та підприємства, 8 одиниць автотранспорту.


Загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади -  31 об`єкт;

Заклади культури- 10 об`єктів;

Заклади охорони здоров’я та соціального захисту-20  об`єктів;

Комунальні установи, заклади, підприємства- 9 об`єктів;

Інші галузі- 18 об`єктів;

7 одиниць автотранспорту


Всі комунальні установи, заклади, об`єкти, та підприємства, автотранспортні засоби, які було прийнято до спільної власності територіальних громад сіл, селищ Синельниківського району та на баланс Синельниківської районної ради а також частково ті які належали до  спільної власності територіальних громад сіл, селищ Синельниківського району до реорганізації, протягом 2021 року були передані до комунальної власності територіальних громад сіл, селищ новоствореного Синельниківського району:

Загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади – 31 об`єкт разом з будівлями та іншим індивідуально визначеним майном:

Дубовиківська сільська рада – 4 об;

Васильківська селищна рада – 3 об.;

Слов’янська сільська рада – 2 об.;

Покровська селищна рада – 4 об.;

Маломихайлівська сільська рада – 1 об.;

Петропавлівська селищна рада – 8об.;

Брагинівська сільська рада – 7об.;

Троїцька сільська рада – 1 об.;

Іларіонівська селищна рада – 1 об.


Заклади культури 10 об`єктів разом з будівлями та іншим індивідуально визначеним майном:

Васильківська селищна рада – 2 об;

Петропавлівська селищна рада – 8об.


Заклади охорони здоров’я та соціального захисту – 20 об`єктів разом з будівлями та іншим індивідуально визначеним майном:

1. Слов’янська сільська рада – 1 об.;

2. Петропавлівська селищна рада – 9 об.;

3. Брагинівська сільська рада – 7об.;

4. Українська сільська рада – 3 об.


У галузі соціального захисту населення – 2 об`єкти разом з будівлями та іншим індивідуально визначеним майном:

Зайцівська сільська рада – 2 об.;

Інші галузі – 19 об`єктів;

1.Васильківська селищна рада – 2 об;

2.Слав`янська сільська рада – 1 об.;

3.Межівська селищна рада – 2об.;

4.Покровська селищна рада – 1 об.;

5.Петропавлівська селищна рада – 9 об.;

6. Миколаївська сільська рада – 2 об.;

7.Раївська сільська рада – 1 об.;

8.Межівське відділення поліції – 1 об.

8 одиниць автотранспорту:

Васильківська селищна рада – 2 об;

Маломихайлівська сільська рада – 1 об.;

Великомихайлівська сільська рада – 1 об.;

Петропавлівська селищна рада – 1об.;

Синельниківська районна рада – 3 об.


Комунальні установи, заклади, підприємства -9 об`єктів разом з будівлями та іншим індивідуально визначеним майном:

Передано до:

Петропавлівська селищна рада – 3 об.;

Ліквідовано 3 об`єкти;

В стадії ліквідації 2 об`єкти;

В стадії банкрутства 1 об`єкт.


Крім того Було прийнято на до спільної власності територіальних громад сіл, селищ Синельниківського району та на баланс Синельниківської районної ради окреме індивідуально визначене майно Васильківської районної ради в кількості 417 одиниць, із них: передано Васильківській селищній раді – 203 одиниці, Дубовиківській сільській раді-13 одиниць, Синельниківська районна рада – 28 одиниць та списано як фізично зношені, морально застаріли та не підлягають відновленню – 173 одиниць. Майно Петропавлівської районної ради – 930 одиниць, передано Петропавлівська селищна рада – 916 оди-ниць, Миколаївська сільська рада – 3 одиниці, Синельниківська районна рада – 2 одинці, списано як фізично зношені, морально застаріли та не підлягають відновленню – 9 одиниць. Майно Покровської селищної ради 619 одиниць, передано Покровській селищній раді 319, списано як фізично зношені, морально застаріли та не підлягають відновленню 300 одиниць. Майно Покровської ДЮСША 25 одиниць, передано Маломихайлівській сільській раді – 9 одиниць, списано як фізично зношені, морально застаріли та не підлягають відновленню 16 одиниць. майна, майно яке знаходилося в оперативному управлінні та на балансі відділу освіти, молоді і спорту Покровської райдержадміністрації 317 одиниць, передано Покровській селищній раді – 146 одиниць, списано як фізично зношені, морально застаріли та не підлягають відновленню 171 одиниць.

Значна робота проведена по передачі документів трудових архівів ліквідованих районних рад до Васильківської, Межівської, Петропавлівської, Покровської селищних та Раївської сільської ради.

Основна проблема, яка виникла під час реформи децентралізації в діяльності районних рад – це незабезпеченість бюджету. Так, Бюджетний кодекс України в статті 64-1 чітко визначає джерела доходів районних бюджетів, але вони є нестабільними і по суті обмежуються прибутком комунальних підприємств, засновником яких є районні ради та орендною платою за користування майном. Передбачені джерела наповнення доходної частини загального фонду районних бюджетів у зв’язку з їх незначним обсягом не забезпечують в повній мірі навіть утримання апарату ради та приміщень.

22 грудня 2020 року було затверджено районний бюджет на 2021 рік по доходам у сумі 316 000 грн. та по видаткам у сумі 781 863,64 грн. Затверджена сума на утримання апарату складає 283 000 грн., але повна потреба на утримання,  економічне функціонування, виконання повноважень ради  та вивільнення спеціалістів складає 10 769 422 грн.

За 2021 рік загальна сума отриманих доходів до районного бюджету становить 944,8 тис.грн. До загального фонду надійшло доходів 915,5 тис.грн., до спеціального – 29,3 тис грн. Цих коштів вистачило на виплату заробітної плати працівникам апарату та вивільненим працівникам лише на 5 місяців.

Керівництво Синельниківської районної ради неодноразово  зверталось до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету міністрів України, Дніпропетровської обласної ради, обласної державної адміністрації та асоціацій органів місцевого самоврядування всіх рівнів. За рекомендацією Міністерства фінансів України та Дніпропетровської обласної ради ми звертались до територіальних громад району за фінансовою підтримкою. Протягом червня- жовтня сільськими та селищними радами було передано кошти на фінансову підтримку районної ради у сумі 365,711 тис. грн, що дозволило виплатити заробітну плату за ці місяці та вихідну допомогу вивільненим працівникам.   

Користуючись нагодою хочу висловити подяку головам та депутатам  наступних сільських рад:

Великомихайлівська сільська рада – 10,0 тис. грн;

Маломихайлівська сільська рада – 10,0 тис. грн;

Покровська селищна рада – 30,0 тис. грн;

Роздорська селищна рада – 15,0 тис. грн;

Зайцівська сільська рада – 32,170 тис. грн;

Дубовиківська сільська рада – 60,0 тис.грн;

Васильківська селищна рада – 50,0 тис.грн;

Слов’янська сільська рада – 33,541 тис.грн;

Брагинівська сільська рада – 25,0 тис.грн.

Новопавлівська сільська рада – 10,0 тис. грн;

 Раївська сільська рада – 60,0 тис.грн.

Славгородська селищна рада – 30,0 тис.грн.

Не зважаючи на всі зусилля та підтримку громад, у листопаді – грудні працівники апарату районної ради залишились без заробітної плати.


Організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності районної ради здійснює її виконавчий апарат, до складу якого входить 6 посадових осіб.  Всі вони мають вищу освіту, в повному обсязі забезпечують організаційну підготовку сесій, президії, постійних комісій, нарад, інших заходів, беруть активну участь у опрацюванні різноманітних законопроєктів та інших нормативних документів, забезпечують систематичне та оперативне оприлюднення і оновлення інформації про діяльність районної ради.

Активно працює офіційний сайт районної ради, за допомогою якого можна ознайомитися з проєктами рішень районної ради на стадії їх обговорення. Крім проєктів рішень, кожен громадянин може дізнатися про дату, час та місце проведення пленарних засідань сесій, засідань постійних комісій, ознайомитись з прийнятими рішеннями в цілому з того чи іншого питання, порядками денними пленарних засідань ради, переліком прийнятих районних програм, протоколами пленарних засідань, комісій, новинами, тощо.

Офіційний сайт районної ради відповідає нормам Закону України «Про доступ до публічної інформації». Виборці можуть дізнатися, як кожен депутат голосував за те чи інше рішення та в цілому, як приймав учать в роботі пленарних засідань. В день проведення пленарного засідання результати голосувань з розглянутих питань висвітлювалися на офіційному сайті районної ради. З метою більш оперативного та ширшого інформування депутатів та жителів району про діяльність районної ради у 2021 році було створено офіційну сторінку у соціальній мережі Facebook, де розміщується вся необхідна інформація та оголошення. Постійно у роботі пленарних засідань беруть участь місцеві ЗМІ, які детально інформують населення Синельниківщини про нашу з вами роботу.


Важливим питанням у роботі районної ради є опрацювання документів, яких надійшло 575. Окрім того, для вирішення питань, що виникають у процесі роботи, до різних установ, підприємств та організацій виконавчим апаратом районної ради підготовлено та направлено 589 листів. У зв’язку з реорганізацією районних рад, працівниками виконавчого апарату опрацьовано та передано до місцевих архівів понад 400 документів особового складу та понад 700 справ загальної документації. Також було розглянуто три запити на доступ до публічної інформації та з розгляду яких надано  відповідь у встановлений законом термін.

Протягом роботи районної ради у звітному періоді головою районної ради видано 198 розпоряджень. З них: 71 – розпорядження з основної діяльності, 122 – з особового складу, 5 – інші.


Синельниківська районна рада є членом Української Асоціації районних та обласних рад. Влітку цього року брав участь у засіданні Асоціації в місті Києві, де мав можливість особисто поспілкуватися з депутатами Верховної ради України та членами Кабінету Міністрів України та разом з колегами обговорити питання завершення реформи децентралізації та внесення змін до Конституції України та законодавства про місцеве самоврядування. Щомісяця керівництво районної ради  беруть участь у відео конференціях УАРОР, де вносять свої пропозиції щодо вирішення проблемних питань місцевих рад.


На завершення звіту хочу наголосити, що основним нашим з вами досягненням було і є збереження дієвої районної ради. Лише за умови злагодженої співпраці районної ради і її виконавчого апарату, голів постійних комісій, депутатських фракцій і груп, районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування району можна досягти успіху. Тому ми намагалися будувати свою діяльність на партнерських засадах. Дякую за вашу небайдужість і готовність працювати на благо громади району. Дякую за пропозиції, рекомендації та підтримку. Районна рада відкрита для спілкування.


Дякую за увагу!


СЛАВА УКРАЇНІ!

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux